Meer steunmaatregelen voor onze ondernemers

In december was al duidelijk dat de tijdelijke lockdown langer zou duren. We vroegen het college (zie hier de vragen) naar mogelijkheden om meer ruimte en lucht te bieden voor onze ondernemers. Met name startende ondernemers die geen aanspraak konden maken op steun vanuit het Rijk hebben dringend steun nodig.
Inmiddels weten we dat, mede dankzij wethouder Marja Ruigrok, er nu meer steunmaatregelen zijn voor startende ondernemers en heeft het college bekendgemaakt dat verder uitstel van betaling van lokale lasten wordt verstrekt. Het uitgebreide antwoord van het college, vind je hier.

Iets meer lucht dus, maar we zijn er nog niet. De coronacrisis is niet voorbij. Vandaar deze oproep om vooral samen te blijven zoeken naar mogelijkheden.  Wanneer je vragen aan ons hebt of ideeën hebt waarmee we het gemakkelijker kunnen maken om te ondernemen binnen de beperkingen van de maatregelen, laat dat ons vooral weten!

Je kunt rechtstreeks contact op nemen met ons raadslid Trudie van ’t Hull-Bettink of via info@vvdhaarlemmermeer.nl