Mark Achterbergh nieuwe fractievoorzitter VVD Haarlemmermeer

Namens de VVD-fractie is Mark Achterbergh unaniem gekozen als fractievoorzitter. Mark volgt de huidige fractievoorzitter Beryl van Straten op, die binnenkort zal worden voorgedragen als kandidaat-wethouder. Mark is sinds begin 2019 raadslid namens de VVD en woordvoerder Ruimtelijke Ordening, Asielbeleid en Inburgering, Werk & Inkomen en Afvalbeleid.

Mark is jurist internationale politiesamenwerking en werkt inmiddels ruim 18 jaar bij de politie. Daarnaast was Mark kandidaat voor de Tweede Kamer tijdens de afgelopen verkiezingen. Verder is hij recent benoemd tot voorzitter van het thematisch netwerk Justitie en Veiligheid van de VVD.

“Met Mark’s ervaring bij de politie en als vrijwilliger zien wij een Haarlemmermeerder met hart voor onze inwoners. En met die passie zien wij graag Mark onze club vertegenwoordigen”, aldus vice-fractievoorzitter Trudie van ‘t Hull-Bettink.

De VVD fractie wenst Mark veel succes in deze nieuwe rol als fractievoorzitter en is ervan overtuigd dat hij dit snel en op zijn eigen manier kan invullen.

Mark zelf zegt daarover: “Ik ben ervan overtuigd dat het huidige VVD team een sterk liberaal geluid kan vertegenwoordigen. Ik kijk daarom met ontzettend veel energie uit naar de nieuwe rol als fractievoorzitter. ”

Namens de VVD-fractie,

Trudie van ‘t Hull-Bettink, Henriët van den Berg, Sander Blankestein, Marten Boels, Katrijn Kliphuis en Asha Mees