Stappen richting een nachtclub in Hoofddorp

De VVD-fractie heeft tijdens de gebiedssessie Hoofddorp opnieuw signalen ontvangen van jongeren dat zij een nachtclub in Hoofddorp willen. Daarom heeft raadslid Sander Blankestein tijdens het Raadsdebat over deze sessie gepleit voor een nieuwe aanpak om ondernemers aan te moedigen zich met een nachtclub in Haarlemmermeer te vestigen.

Het is op dit moment voor ondernemers in omringende gemeenten makkelijker om een nachtclub te starten dan in Haarlemmermeer. Dat komt doordat omliggende gemeenten zoals Haarlem samen met ondernemers een nachtvisie hebben opgesteld waarin voor ondernemers duidelijk uiteen wordt gezet wat de regels en eisen van de gemeente op dit gebied zijn.

Een nachtvisie maakt het makkelijker voor ondernemers om een initiatief voor een nachtclub in te dienen zeker omdat zij ook hebben mogen meedenken over de visie. Haarlemmermeer heeft zo’n nachtvisie echter nog niet. De VVD-fractie heeft dan ook het voorstel gedaan aan het college om een nachtvisie op te stellen door in gesprek te gaan met nachtclub ondernemers uit andere gemeente, Haarlemmermeerse horecaondernemers en jongeren.

Raadslid Sander Blankestein zegt hierover: “Dit voorstel is een open uitnodiging aan ondernemers om mee te denken over hoe we een nachtleven in Hoofddorp willen vormen. We willen ondernemers enthousiast maken om op termijn met initiatieven te komen om een nachtclub in Hoofddorp te starten.” De VVD wil dat Hoofddorp een gezellige en bruisende stad wordt en een nachtleven hoort daarbij.

Wethouder Marja Ruigrok heeft namens het college de toezegging gedaan om in gesprek te gaan met horecaondernemers en jongeren om de kansen voor een nachtclub in Hoofddorp, te verkennen. De uitkomsten hiervan zullen dan worden verwerkt in de actualisatie van de beleidsnota 'Commerciële voorzieningen'.

Sander: "We zijn blij dat er stappen gezet gaan worden voor jongeren om ervoor te zorgen dat een nachtclub in de toekomst mogelijk gaat worden in Hoofddorp."