Aandacht voor veiligheid Nabuccosingel Nieuw-Vennep

Wij hebben onlangs meerdere inwoners gesproken die wonen aan de Nabuccosingel. Die vertelden ons over de gevaarlijke situaties die nu ontstaan en invloed hebben op de leefbaarheid in hun wijk.

De Nabuccosingel wordt, ondanks dat dat niet mag, veelvuldig gebruikt door brommers/scooters, die met veel lawaai en harde snelheid voorbij racen.

Wat het gevaarlijk maakt is dat er veel zijweggetjes op het fietspad uitkomen waar ook kleine kinderen lopen/fietsen. Daarnaast is het voet-/fietspad niet goed van elkaar te onderscheiden en is het dus vaak onveilig om daar te lopen, zeker met jonge kinderen. Volgens 1 van deze bewoners, die ook de moeite genomen heeft ons hier over te mailen, is het probleem uitgebreid bekend bij de politie Haarlemmermeer. De oplossing op dit moment is dat er af en toe een politiemotor rondrijdt, met de hoop dat er dan net mensen op de brommer/scooter rondrijden. De pakkans is alleen erg klein en lost het probleem niet op.

Donderdag 19 oktober vroeg Venneps raadslid Trudie van ’t Hull-Bettink hier aandacht voor bij het vragenuur van de Raad: “Is dit bij het college bekend en zijn er al acties vanuit het college gedaan om de situatie veiliger te maken? De inwoners komen in ieder geval graag in contact om te kijken wat de situatie beter maakt.”

Wethouder Verkeer en Vervoer Marja Ruigrok gaf aan graag in contact te komen. Gebiedsmanagement neemt contact op met de bewoners om samen te werken aan een veiligere situatie. De contactgegevens zijn uitgewisseld!