We zitten in een crisis! Bereken uw recht op ondersteuning

De acute crisis is nu dat door de hoge prijzen van boodschappen en energierekeningen, inwoners en ondernemers in de knel komen. Het is een maatschappelijk probleem waar we allemaal mee te maken hebben.

De een wat meer dan de andere. Vanuit het Rijk komt er steun, maar ook vanuit de gemeente. Partijen roepen op voor een noodfonds en het goede nieuws is: deze noodhulp is er al. Echter 40% maakt hier geen gebruik van. Misschien omdat ze het toch niet zo nodig hebben, maar aannemelijker is dat het niet bekend is. Daar liggen dus enorme kansen.

De Haarlemmermeerse VVD fractie wijst iedereen er dan ook graag op dat via deze simpele methode u wellicht net dat stukje lucht krijgt waar u naar op zoek bent. Via https://haarlemmermeergemeente.nl/taak/bereken-uw-recht weet je binnen 10 minuten welke kansen er voor u zijn. En mocht u er niet uitkomen? Neem dan contact op met de gemeente. Afgelopen donderdag 3 november 2022 heeft ons college daartoe opgeroepen. “We laten niemand stikken”. En zo is gebleken uit de brief die diezelfde donderdag is verstuurd dat het college heel veel doet en inzet op maatwerk. Dit zodat de mensen die écht hulp nodig hebben, dat ook kunnen krijgen.