"Dit zijn mooie voorbeelden van de invloed die we als lokale VVD (willen) hebben."

Vaak vragen mensen wat je hebt bereikt in de politiek en dat is soms best veel, alleen is het niet altijd even zichtbaar. Deze week staat er 2 artikelen in HCNieuws die mij als fractievoorzitter toch een beetje trots maken; daar hebben wij afgelopen jaren/maanden hard op ingezet en dan is het mooi als je ziet dat het dan resultaat oplevert.

Al enkele jaren hebben wij aangedrongen op voorrang voor inwoners uit onze eigen kernen bij de verdeling van sociale huurwoningen. Met name in de kleine kernen is dat belangrijk omdat daar de sportverenigingen en vrijwilligersorganisaties draaien op mensen die lokaal betrokken zijn. De VVD heeft daarom meerdere vragen gesteld en erop aangedrongen dat het college in ieder geval de wettelijk toegestane 25% maximaal benut en het liefst meer.  Ook hebben wij benadrukt dat dit niet over de gehele gemeente wordt ingezet maar met name binnen de kleine kernen. Dat gebeurde tot nu toe onvoldoende en werd de 25% gemeten over de gehele gemeente.

Toenmalig fractievoorzitter van de HAP vond dat niet netjes tegenover mensen van buiten onze gemeente of nieuwkomers en ook D66 vond het politiek niet correct. Gelukkig hebben we overtuigend duidelijk gemaakt dat dit de signalen zijn van onze inwoners uit de kleine kernen. En juist daar doen we het voor. Mooi om te zien dat ons aandringen dan resulteert in een extra inzet van het college!

Nog zo'n voorbeeld van zichtbaar resultaat is de bekendmaking dat het Paviljoen in het Haarlemmermeerse bos te koop staat. Dat pand is één van de vele panden die de gemeente bezit, maar die niet nodig zijn voor het behalen van maatschappelijke doelen. Aangezien we als gemeente geld tekort komen de komende jaren, hebben wij er als VVD op aangedrongen dat panden die we niet voor onze gemeentelijk beleid nodig hebben, zo snel mogelijk verkocht moeten worden. Bovendien hebben wij wethouder Steffens aangespoord meer bekendheid te geven aan de mogelijkheid om het bijzonder mooie paviljoen te kopen. Daarvan was nog weinig zichtbaar. Deze week staat in de Informeer een uitgebreid artikel over het paviljoen.