VVD blij met antwoord van wethouder Ruigrok en medewerking van Corendon op vragen over parkeeroverlast bij voetbalclub Pancratius.

Recent worden veel werkauto’s met een buitenlands kenteken, geparkeerd op het parkeerterrein bij de voetbalvereniging Pancratius. De geparkeerde auto’s nemen nu zoveel ruimte in beslag dat er tijdens het halen en brengen van de kinderen naar voetbal een parkeerprobleem en verkeersonveilige situaties ontstaan. Deze situatie wordt de aankomende weekenden nog moelijker omdat voor de kinderen de regiocompetitie vanuit de KNVB is opgestart. Er zullen dus ook teams vanuit de hele regio wedstrijden komen spelen bij Pancratius en die moeten hun auto kwijt kunnen. Gevolgen voor het dorp is dat op de zaterdagen en zondagen nog meer parkeeroverlast in de wijk rondom de voetbalverenigingen en gevaarlijke situaties op het parkeerterrein zelf ontstaan. Katrijn Kliphuis heeft voor ons de volgende vragen gesteld:

1. Is het college op de hoogte van de wijziging is het beleid van de parkeersituatie en is daarover overleg geweest?
  2. Op welke wijze kan het college de verkeersveiligheid rondom de voetbalvereniging verbeteren en de parkeeroverlast beperken, dan wel handhavend optreden
Wethouder Marja Ruigrok was meteen gaan kijken en heeft contact opgenomen met het nabij gelegen hotel Corendon.  De overlast is waarschijnlijk veroorzaakt door blauwe zones om Schiphol parkeren te voorkomen. Maar Corendon biedt 50 gratis parkeerplaatsen aan om de overlast op te lossen!