Voorbereid de crisis uit

VVD vraagt om een inventarisatie opdat met het maken van een herstelplan kan worden gestart. "Het licht aan het eind van de tunnel van alle Coronamaatregelen lijkt in zicht". Wat VVD raadslid Trudie van 't Hull betreft zal daarom gewerkt moeten worden aan een plan van aanpak voor herstel en daarbij is de inbreng van onze eigen ondernemers van belang. Daarom vroeg de VVD afgelopen donderdag of onze wethouder al is gestart met het maken van inventarisatie van wat ondernemers kan helpen om goed voorbereid de crisis uit te komen.

Wethouder Ruigrok gaf aan dat er regelmatig gesproken wordt met ondernemersverenigingen en met individuele ondernemers. Samen met ondernemers wordt daarom continue gewerkt aan mogelijkheden om een goed economisch herstel te faciliteren en ondersteunen.

"Momenteel wordt gewerkt aan post-corona scenario's om inzichtelijk te maken: Waar zitten de veranderingen, wat zijn de opgaven, wat zijn de kansen en wat kunnen wij daar aan doen!"