Gelijk speelveld voor sportondernemers

Naar aanleiding van de vragen van VVD-raadsleden Katrijn Kliphuis en Trudie van ’t Hull-Bettink komt er goed nieuws voor onze sportondernemers.

Trudie van ’t Hull-Bettink: “We wilden er voor waken dat door rijksmiddelen er oneerlijke concurrentie ontstond tussen gesubsidieerde en commerciele sportondernemers.”  “En het doel van de extra steunmaatregelen is nu juist bevordering van welzijn en goede leefstijl, daar moeten we elkaar in versterken niet beconcurreren.” Aldus Katrijn Kliphuis woordvoerder sport.

De Haarlemmermeerse VVD kan blij zijn met de beantwoording van dit zorgpunt. Het college: “We zijn het met de fractie van de VVD eens dat concurrerende activiteiten zoveel mogelijk voorkomen moeten worden. Wij houden de situatie van sportondernemers nauwlettend in de gaten en kijken hoe we deze groepen kunnen ondersteunen.”

Goed nieuws dus voor de Haarlemmermeerse sportondernemers. Hoe de toegewezen middelen voor Haarlemmermeer en vervolgens de bestedingsplannen er uit gaan zien is nog onbekend, maar dan is in ieder geval wel met de insteek: “Een gelijk speelveld voor alle sportondernemers”.

Zie hier de vragen die zijn gesteld