Training - Debatteren

Wil jij kennis maken met de liberale standpunten van de VVD? Ben je geïnteresseerd in de grondbeginselen van de VVD? Of wil je jouw debat-skills verbeteren? Dan zijn wij op zoek naar jou! De lokale VVD organiseert op 7 en 14 juli de trainingen Liberalisme 1 en Debatteren. Beide trainingen worden begeleid door voormalig Haarlemmermeers Tweede Kamerlid Simone Richardson.

Beste leden,

De lokale VVD organiseert op 7 en 14 juli de trainingen Liberalisme 1 en Debatteren. Bedoeld voor leden en belangstellenden die meer willen weten over liberalisme en die vaardigheden willen ontwikkelen die binnen en buiten de politiek van pas komen. De trainingen zijn bedoeld iedereen; leden en niet-leden, jong tot oud. Aanmelding is gratis en wij zorgen voor de koffie en lunch.

Het aanbod

Liberalisme

In de training Liberalisme ligt het accent op kennismaking met de VVD en het verkennen van de liberale kernwaarden. Zo ontstaat een goed beeld van de partij en haar beginselen.

Maak kennis met de geschiedenis van het liberalisme

Leer de VVD beter kennen

Begrijp de vijf liberale ‘VVD-beginselen’ en hun samenhang

Debatteren

In de training 'debat: een introductie' komen de basisvaardigheden van debatteren aan bod. Hoe overtuig je de beslisser en hoe neem je het publiek mee in je verhaal?

Maak kennis met debatregels en verschillende soorten debatten

Oefenen in omgaan met drogredeneringen

Oefenen in debatteren over stellingen

Persoonlijke dilemma's bij debatteren

Praktisch

De trainingen duren van 10 -14u, met lunch.

De training wordt gratis aangeboden door VVD Haarlemmermeer en gegeven door Simone Richardson

Meer informatie of je aanmelden? Mail: bestuur@vvdhaarlemmermeer.nl of Schrijf direct in via: het formulier