Politiek Live Cafe: Baan zoekt opleiding

De vraag naar werknemers is in het hele land groot, maar in onze regio misschien nog wel het grootst. Tegelijkertijd: Wat kun je doen wanneer je wilt starten op de arbeidsmarkt of vastzit in je huidige werk of werkzoekende bent: hoe vind je de juiste plek voor je toekomst? Haarlemmermeer heeft een aantrekkelijk vestigingsklimaat voor bedrijven. Dat komt onder andere door de sterke logistieke positie, maar ook vanwege de beschikbaarheid van veel goed personeel door een aantrekkelijk woonklimaat. De vraag voor de toekomst is of er voldoende mensen blijven voor de banen die er beschikbaar zijn. Dit zowel qua aantal maar ook qua geschiktheid voor de banen van morgen. Baan zoekt opleiding!

Hoe zorgen we ervoor dat het gat tussen vraag en aanbod zo klein mogelijk wordt? Wat zijn de ontwikkelingen op dit vlak en wat is hier vanuit de gemeente en vanuit de landelijke politiek voor nodig? Wat kan je loslaten en wat moet je juist aanpakken?

Een onderwerp waar onze gasten zich dagelijks mee bezig houden vanuit de politiek, onderwijs en bedrijfsleven:

Zohair El Yassini (Tweede Kamerlid voor de VVD en woordvoerder MBO)

Marja Ruigrok (Wethouder Economische Zaken)

Annelies Osinga (Projectleider Technicampus Haarlemmermeer)

Francien David (Directeur Luchtvaart Community Schiphol)

Kai Pattipilophy (Bestuur VNO-NCW Metropoolregio Amsterdam)

- Gideon Eimers (Opleidingsmanager Steward/Stewardess ROC van Amsterdam college Airport, Hoofddorp)

We gaan hier graag op maandag 3 juli met je over in gesprek. Zien wij je dan?

Iedereen is van harte welkom! Meld je uiterlijk op 30 juni aan via deze link, zodat wij je verder kunnen informeren over je aanwezigheid op de locatie van Kverneland in Nieuw-Vennep (Hoofdweg Oostzijde 1278). Wil je aanwezig zijn bij de uitzending, zorg dan dat je uiterlijk tussen 19.00 en 19.20 uur aanwezig bent. We sluiten de avond als vanouds af met een liberale borrel.

Het politiek café start om 19.30 uur en zal rechtstreeks via Facebook worden uitgezonden

N.B. Mocht je nu al vragen hebben, dan nodigen wij je uit deze alvast te stellen bij je aanmelding.