Financiën en bestuur

Haarlemmermeer is en blijft een zeer dynamische gemeente, gekenmerkt door veel verschillende dorpskernen en wijken. Met een omvang van 206,5 km2 en zo’n 155.000 inwoners wordt het stedelijk gebied afgewisseld met een agrarisch en recreatief landschap. De gemeente heeft de perfecte mix om de huidige generaties alles te bieden wat men kan en mag verwachten.

Qua inwonersaantal is Haarlemmer de 17e gemeente van Nederland. De luchthaven Schiphol neemt een prominente plaats in en is een belangrijke economische trekpleister. De gemeente die na de fusie met Haarlemmerliede/Spaarnwoude ontstaat, is de belangrijkste strategische partner geworden voor Amsterdam. Om die reden is samenwerking binnen de MRA essentieel en Haarlemmermeer zal samen met Amsterdam de voortrekkersrol nemen. Integriteit van lokale bestuurders staat hierbij voorop. Als gemeente zijn we deels afhankelijk van het rijk en de provincie, maar de VVD zet zich maximaal in om op de juiste punten urgentie te benadrukken en voortgang te bewerkstelligen ten aanzien van gemeentebelangen. Verdere ontwikkeling van Haarlemmermeer is alleen mogelijk bij tijdige en voldoende uitbreiding van de (verkeers-) infrastructuur en voorzieningen. Samenwerkingen binnen MRA zijn dus van groot belang. Om die reden moeten we ook open blijven staan voor mogelijke fusie(s) met andere buurgemeenten. De VVD is bereid hiervoor geld en energie vrij te maken.

Meer weten over onze ideeën en standpunten kijk dan hier.