Een nieuw centrum voor Nieuw-Vennep

Fijn dat er nu voortgang is te merken. Een ontwikkeling die sinds de raadsbrede motie ‘Regie op de Nieuwe Kom’ in 2019 in een stroomversnelling lijkt te zijn gekomen. De raad is vastberaden om er wat moois van te maken. Dat willen we vasthouden zodat het niet bij ontwikkeling blijft, maar leidt tot echte resultaten!

"Het is bijna kerst. Kerst 2028. We hebben een mooi centrum. Een gezellig centrum waar je boodschappen kunt doen, af kunt spreken om elkaar te ontmoeten, even naar de bieb kunt gaan en een hete chocolademelk kunt drinken met uitzicht over het gezellige Harmonieplein. Een centrum waar je makkelijk even aan kunt rijden met auto of fiets, of uitstapt bij -halte centrum- onderweg naar huis.

Dus wat doe je onderweg naar de spannende kersttijd? Je maakt een adventkalender! Met in elke vakje een leuk cadeautje of lekker chocolaatje.
Voor de ontwikkeling van het centrum waar al jaren met spanning op wordt gewacht wil de VVD ook een “adventkalender” Met in elke vakje een mooi moment om te vieren. De planning die leidt tot het mooie centrum dat met kerst 2028 klaar is. Dat maakt het wachten voor ons, maar zeker voor alle inwoners en ondernemers een stuk aangenamer." aldus woordvoerder centrum Nieuw-Vennep Trudie van ‘t Hull-Bettink donderdag 22 december tijdens de bespreking over centrum Nieuw-Vennep in de raad.

De wethouder zegt toe binnenkort met een planning te komen richting de raad en richting de inwoners. VVD Haarlemmermeer is blij met deze toezegging op onze wens.

Daarnaast hebben we aandacht gevraagd voor:

• Parkeren
  • Voortgang en financiën van dit plan, maar ook soortgelijke plannen in onze gemeente
  • Mogelijkheid voor flexibele plint-invulling met mogelijkheid voor zowel woon- als winkelbestemming.

Een flexibilteit die er voor zorgt dat, in wat voor tijden we ook komen, het centrum bruist en leeft. Een centrum dat Nieuw-Vennep verdiend!