Gevolgen COVID-19 maatregelen voor cultuur en evenementen

De afgekondigde COVID-19 maatregelen hebben een enorme impact op de hele wereld en zo ook in Haarlemmermeer.

© VVD Haarlemmermeer

De Haarlemmermeerse VVD stelde vorige maand al vragen over wat onze gemeente, aansluitend bij de landelijke maatregelen, kan doen aan de gevolgen voor ondernemers die worden getroffen door het uitblijven van klandizie.

Nu de genomen COVID-19 maatregelen langer duren, ziet het er naar uit dat ook het festival seizoen anders zal verlopen dan in andere jaren en heeft daarmee zeker ook impact voor cultuur en evenementen.

Ook organisatoren in onze gemeente hebben hier mee te maken en kunnen gebruik maken van de landelijke regelingen die worden getroffen, indien nodig.

Trudie van ’t Hull-Bettink: “Bij evenementen waar een vergunning voor moet worden aangevraagd, moeten leges worden betaald aan de gemeente. Zeker in de komende periode zijn er normaal gesproken vele festiviteiten rondom Koningsdag en Bevrijdingsdag, veelal georganiseerd door vrijwilligers. Het is nog niet helder wat hen te wachten staat, maar ook niet wat het voor impact het heeft op onze gemeente” Aldus het raadslid van de Haarlemmermeerse VVD fractie.

Bijlage: De schriftelijke vragen aan het college