Politiek café over leegstand in winkelcentra

Tijdens deze netwerkbijeenkomst bespreken we de leegstand in onze winkelcentra. Locatie: Papa’s Beach House , IJweg 961 te Hoofddorp. Aanvang: 20.00 uur (inloop vanaf 19:45 uur) Iedereen is welkom, ook als u alleen wilt luisteren. Na afloop kunt u napraten tijdens een gezellige borrel met hapje.

Hans van Tellingen, retaildeskundige geeft een inleiding. Adam Elzakalai, VVD wethouder Economische Zaken zal zijn visie geven op vragen als: moet de lokale overheid meer investeren in een aantrekkelijk verblijfsklimaat? Gaat de heffing via een BIZ(Bedrijfsinvesteringszone) in Hoofddorp-Centrum helpen?

Vervolgens zal door een deskundigenpanel bestaande uit Sonja Olthuis, centrum manager Hoofddorp winkelstad, VVD Tweede Kamerlid Hayke Veldman en Peter Bokhorst , dorpsraad voorzitter Nieuw-Vennep worden gediscussieerd over o.a. de volgende onderwerpen:

Volgens een onderzoek is in Nederland een op de vijf winkelruimtes overbodig en moeten centra in gemeenten een bruisend hart worden. Is het plan Hoofddorp-Centraal ambitieus genoeg om hieraan te voldoen? Wat is de beste oplossing voor de Nieuwe Kom in Nieuw-Vennep?