VVD fietst € 1500 bij elkaar

Afgelopen zaterdag was het voor de fractie, bestuur en wethouders van de lokale VVD vanaf 08:00 uur na maandenlange training op hoogte en strenge diëten tijd voor de grote dag: fietsen voor het inloophuis Esperanza te Badhoevedorp.

Twaalf uur lang fietsen. Elk uur een andere lokale VVD’er tegen een bloedfanatieke uitdager, die uiteraard ook een zware training achter de rug hadden en uitkeken naar deze dag. Daarnaast kon de afdeling in de een na laatste shift ook nog rekenen op de inbreng van een jonge liberaal van de JOVD. Jong en oud verenigt en dat voor het goede doel.

De vrijwilligers van Esperanza hebben heel wat water, sapjes, doekjes en fruit uitgedeeld en de deelnemers op de zware momenten enthousiast gesteund. Dat was nodig, want bij sommigen verzuurde de benen al snel en menig deelnemer had wel een biefstuk in de broek kunnen gebruiken tegen de zadelpijn. Zonder de inzet van Esperanza was het niet gelukt om zoveel kilometers op de fiets te maken en uiteindelijk € 1500 op te halen. Een mooi resultaat en wij hopen dan ook dat Esperanza mooie dingen met het geld kan ondernemen.