Katrijn Kliphuis

Ik ben Katrijn Kliphuis en woon samen met mijn man en drie jongens in Badhoevedorp.
De aankomende jaren staat de gemeente voor grote uitdagingen. We gaan 20.000 woningen bouwen. Dat zijn woningen voor iedereen, sociale woningbouw, maar ook betaalbare woningen voor gezinnen, starters en senioren. Dat willen we doen met behoud van de mooie groene uitstraling van onze gemeente. Ik vind het belangrijk dat iedereen meepraat over de toekomst, jong, oud, ondernemer, gezin. Samen onze toekomst vormgeven.
Bij zoveel nieuwe woningen hoort een goede bereikbaarheid, goed openbaar vervoer van alle kernen van Haarlemmermeer! Om Badhoevedorp als voorbeeld te nemen. Met de laatste wijzigingen in het openbaar vervoer is het voor veel middelbare scholieren niet meer goed mogelijk met OV naar school te gaan. Ook bewoners die een avondje uit willen gaan zonder de auto zijn veel langer dan voorheen bezig om in Amsterdam of Amstelveen te komen. Dat kan beter met bijvoorbeeld het doortrekken van de Noord/Zuidlijn naar Hoofddorp!
De aankomende vier jaar wil ik me inzetten om samen met de inwoners uit alle kernen van de Haarlemmermeer te gaan bouwen aan de toekomst.

Portefeuilles:

Mobiliteit: verkeer en vervoer