• Maak Ruimte voor Werk - interview Meerradio

06 maart − VVD Haarlemmermeer heeft het initiatief genomen voor de motie "Maak Ruimte voor Werk. Henny Beijer van Meerradio vraagt VVD-raadslid Trudie van ‘t Hull-Bettink waar deze motie over gaat en waarom zij dit belangrijk vindt. Meermagazine wordt gepresenteerd door Ruud Kroes. Lees verder

• Stappen richting een nachtclub in Hoofddorp

05 maart − De VVD-fractie heeft tijdens de gebiedssessie Hoofddorp opnieuw signalen ontvangen van jongeren dat zij een nachtclub in Hoofddorp willen. Daarom heeft raadslid Sander Blankestein tijdens het Raadsdebat over deze sessie gepleit voor een nieuwe aanpak om ondernemers aan te moedigen zich met een nachtclub in Haarlemmermeer te vestigen. Lees verder

• Maak Ruimte voor Werk

16 februari − Door de ingezette transformaties van bedrijventerreinen voor onder andere woningbouw, zien we dat dit leidt tot een gebrek aan ruimte voor onze lokale ondernemers. Deze lokale ondernemers zijn vaak onze dorpsverzorgende ondernemers; de productie- en reparatiebedrijven, onze garages, loodgieters en elektriciens. De ondernemers zijn en blijven belangrijk voor onze inwoners en gemeente. Lees verder

• Buurtbus vereniging Zwaanshoek in het zonnetje

14 februari − De statenfractie van de Noord-Hollandse VVD kiest jaarlijks een vrijwilligersinitiatief uit om deze te verrassen met taart. VVD Haarlemmermeer nomineerde de vrijwilligers van de ‘Buurtbus vereniging Zwaanshoek’. Lees verder

• Nieuw Parkeerplan Hoofddorp Centrum

12 februari − De gemeenteraad heeft afgelopen donderdag ingestemd met een nieuw parkeerplan voor het stadscentrum van Hoofddorp. De VVD-fractie gaat voor een verbeterde bereikbaarheid voor lokale ondernemers en de toegang voor inwoners bij het nieuwe parkeerplan. Met de huidige woningbouwontwikkelingen is dat hard nodig, want meer inwoners betekent noodzaak voor meer parkeerplekken. Lees verder

• Inwoners aan zet bij windmolens bij Abbenes

31 januari − De VVD is blij dat inwoners aan zet zijn voor het bepalen of er wel of geen windmolens gaan komen bij Abbenes. Daarvoor is de raad in december akkoord gegaan met een uitgebreid participatieproces. Lees verder

• Holocaust herdenking 2024

28 januari − Vrijdag 26 januari 2024 herdachten wij de Holocaust bij het herdenkingsmonument in Nieuw-Vennep. Onder leiding van ons raadslid Marten Boels en met toespraken van rabbijn Spiro en de heer Cohen namens de Joodse gemeenschap was dit een intiem moment om de slachtoffers te herdenken. Om nooit te vergeten. Lees verder

• Hoe gaan we om met het financieel ravijn in 2026?

20 januari − Hoe gaan we om met het financieel ravijn in 2026? Lees verder

• Klaar met overvolle papierbakken

15 januari − In de coronaperiode zijn extra grote containers geplaatst voor oud papier. Hierdoor zagen we dat de overlast van rondslingerend papier terugliep. In diverse dorpen en wijken, waaronder Getsewoud, zijn deze containers echter weggehaald. Lees verder

• Haarlemmermeer op 1e plaats van 100 economisch sterkste gemeenten