Meer ondernemen

Minder belastingen en regels, Meer ondernemen. Ondernemers zorgen voor groei en banen in Haarlemmermeer; ze zijn de kruipolie van onze lokale (en (inter)nationale) economie. En zeker ónze ondernemers in de polder met een enorme ondernemerszin en een Wat-kan-er-wél mentaliteit. Wij willen daarom dat ondernemers de ruimte krijgen om te ondernemen in onze polder. Dat geldt voor alle bedrijven, van ZZP’ers tot multinationals. Wij zetten in op faciliteren, meer mogelijk maken en activeren van ons bedrijfsleven. Het ondernemen moeten ondernemers zelf doen.

• Wij zetten in op minder bureaucratie, minder regels en een kleine, sterke overheid.
  • Haarlemmermeer heeft, naast bedrijven die gerelateerd zijn aan Schiphol, veel ondernemers in het MKB en startup segment. Ook zij moeten bij de gemeente een “ja het kan mentaliteit” ervaren.
  • “Nieuwe” bedrijven in de “maak”-industrie en circulaire industrie moeten ruimte krijgen in onze gemeente.
  • Meer ruimte voor horecaondernemers.
  • We hebben in onze gemeente één loket waar ondernemers terecht kunnen voor vragen en vergunningen; het ondernemersplein. Ondernemers moeten een servicegerichte en oplossingsgerichte aanpak van het ondernemersplein ervaren.
  • De coronacrisis heeft bedrijven en ondernemers hard geraakt. Zij hebben een moeilijke tijd achter de rug. En we moeten onze ondernemers blijven ondersteunen door hen zoveel mogelijk ruimte te geven.