Opening sportcomplex Koning Willem Alexander

Op 7 maart waren wij getuige van de opening van het Koning Willem Alexander Complex en als VVD fractie zijn wij hier bijzonder blij mee. Dat Koning Willem Alexander hiervoor speciaal naar onze mooie gemeente was afgereisd maakte deze dag uiteraard extra bijzonder. De voorbereidingen tot de bouw van dit moderne complex zijn in de vorige periode door toenmalige sportwethouder Michel Bezuijen gestart en heeft de Gemeenteraad besloten dit moderne complex te gaan bouwen. De ontwikkeling en bouw zijn namelijk een logisch vervolg op de enorme groei die Haarlemmermeer de afgelopen decennia heeft doorgemaakt. De huidige voorzieningen zouden op niet al te lange termijn gewoonweg niet langer geschikt zijn om de ambities en de vraag van de sporters te kunnen invullen.

De VVD was en is zich als geen andere partij in Haarlemmermeer bewust van de hierbij horende uitdaging. Dan moet je durf hebben om door te pakken en dat heeft de VVD gedaan. Allereerst hebben wij een sportnota opgesteld waarin een zeer uitdagende ambitie was opgenomen. Het hebben van ambitie alleen is niet voldoende, daar horen gewoonweg goede voorzieningen bij en dat heeft uiteindelijke geleid tot de bouw en de opening  van het  Koning Willem Alexander complex.

Het sportwethouderschap is inmiddels overgedragen aan Adam Elzakalai die op sportgebied minstens net zo ambitieus is als voormalig wethouder Bezuijen. Uiteraard waren we blij dat Michel Bezuijen gistermiddag ook aanwezig was en kon genieten van de openingshandelingen die door de Koning en onze sport ambassadeurs werd verricht.

Bij een dergelijke gebeurtenis horen foto’s. Op de eerste foto zien we hoe onze Koning de openingshandeling verricht. Na deze opening werden de gasten getrakteerd op optredens van verschillende sportverenigingen. Ook daar hebben wij een foto impressie van gemaakt en deze delen wij graag met jullie. De openingshandeling is een belangrijk moment maar laten we niet vergeten voor wie we het allemaal doen: voor de inwoners van onze mooie gemeente. Als je naar de tweede foto kijkt dan spat het plezier ervan af en stralen de deelnemers. Daarom sport, daarom sportfaciliteiten en daarom VVD.