Elisabeth Post lijsttrekker voor de VVD

Gedeputeerde Elisabeth Post wordt voor de tweede keer lijsttrekker namens de VVD voor de Provinciale Statenverkiezingen, die plaatsvinden op 18 maart 2015.

Aangezien zij zich als enige kandidaat heeft gesteld voor het lijsttrekkerschap is zij daarmee automatisch verkozen. Op 24 september 2014 zal de Algemene Ledenvergadering van de Provinciecentrale deze benoeming formaliseren.

Ook bij de Provinciale Statenverkiezingen in 2011 werd zij unaniem door de leden verkozen tot lijsttrekker namens de VVD. Elisabeth Post is gepokt en gemazeld in financiën en organisatie. Na een studie bedrijfskunde op Nijenrode startte ze haar carrière als controller bij het ministerie van Financiën. Daarna werd ze organisatieadviseur bij Deloitte Touche. Hierna startte zij haar eigen consultancybedrijf.

Elisabeth Post is geboren en getogen in Hilversum, waar ze raadslid en fractievoorzitter voor de VVD was. Vanaf 2007 was Elisabeth Post namens de VVD lid van de Provinciale Staten an Noord-Holland en trad in juli 2009 toe tot het college van Gedeputeerde Staten.

Zij beheert hier onder meer de belangrijke portefeuilles financiën en deelnemingen, openbaar vervoer, (vaar)wegen, verkeer en vervoer en zeehavens.