Politiek Café 3 februari 2020:" Energietransitie in gezond realisme met oog voor innovatie"

De Haarlemmermeerse VVD fractie organiseert regelmatig een politiek café over actuele onderwerpen met interessante sprekers. De lekker volle zaal in Papa’s Beach House gaf afgelopen maandag wel aan dat de interesse er ook zeker is!

Deze keer organiseerde de fractie de avond in samenwerking met Liberaal Groen: Het thematisch netwerk binnen de VVD dat een duurzame economische groei voorstaat. (liberaal-groen.nl)

Tweede Kamerlid Mark Harbers woordvoerder energietransitie en onze wethouder Jurgen Nobel werden uitgenodigd het publiek mee te nemen in de uitdagingen waar Mark Harbers in Den Haag en Jurgen Nobel in Haarlemmermeer mee te maken hebben.

Mark Harbers: “VVD kiest voor een energietransitie met gezond realisme. Dit zodat de tijd met ons mee kan werken. We kiezen niet alleen voor het bekende van vandaag, maar ook het onbekende van morgen.” Dit laatste doelend op mogelijke innovaties.

Jurgen Nobel kon daar goed op aansluiten. In Haarlemmermeer kiezen we het pad van de slimme volger. “Dit zodat we kunnen leren van goede ervaringen van anderen en kunnen inspringen op innovaties van de toekomst. Juist omdat ook in de Raad is aangegeven dat we zuinig om moeten gaan met onze ruimte en polderlandschap in Haarlemmermeer. Het College staat daar ook zo in.”

Via stellingen werd iedereen uitgenodigd om te reageren. Zo kwamen de onderwerpen windmolens, kernenergie, subsidiering door de overheid en stikstof aan bod.

“De leukste bijeenkomst in het kader van de energietransitie tot nu toe!”. Dit compliment deed alle recht aan de geslaagde avond.